2016. szeptember 6., kedd

Cats & Birds és a naiv festészet

- Hallo? Igen, én hirdettem meg a festményt.
Eredeti Consalvi! Mondom a címet...

(Aznap éjjel)
- Ó, igen. Ezért a képért ölni tudnék...

A THE BIRD WITH THE CRYSTAL PLUMAGE-ben az elkövetőt egy téli tájkép látványa ösztönzi arra, hogy sorozatgyilkolásba kezdjen. A giallo-mozi festőművészének, a torzonborz külsejű Berto Consalvinak (Mario Adorf) rusztikus alakját és művészetét a hlebinei (ma Horvátország) naiv festők ihlették, akiknek munkáival Dario Argento egy jugoszláviai forgatás alatt találkozott. 




A falusi élet egyszerű szépségeit feldolgozó kelet-európai irányzat az ötvenes évek elején vált világhírűvé, olyannyira, hogy még az American International Pictures egyik kamasz-drámájának díszletébe is beférkőzött. A HIGH SCHOOL HELLCATS-ben (1958) a festmény a kertvárosi amerikai középosztály decens életvitelét tükrözi



Az olasz giallóban bűntény rondít bele a tájképbe, a látszólagos idillt perverzió forgatja fel.



Argentóra nemcsak hatással volt a képzőművészet, de a maga eszelős módján kölcsönhatásba is tudott lépni vele, a saját művészetén keresztül. És amikor legközelebb megnézed a THE BIRD WITH THE CRYSTAL PLUMAGE-t, emlékezz a jugoszláv naiv művészekre, ha már a stáblista megfeledkezett róluk.